_MG_0351_RGB.jpg

Vår oppstart

Foreningen ble stiftet i 1996 da flere av byens velforeninger slo seg sammen for å stå sterkere sammen. Det finnes en lang historie med aktiviteter og positive endringer som har blitt gjennomført etter initiativ og påtrykk fra foreningen. Handelsstanden har lange tradisjoner med bedrifter som har blitt drevet gjennom generasjoner, og stadig nye som kommer til. Foreningen drives i dag av arbeidende styreleder Monica Molvær, som har med seg et stort mangfold av ulike bransjer som er representert i styret.

Hvem er vi?

Monica Molvær -  Styreleder & daglig leder

Yngvild Haaland fra Ålesund Parkering

Susanne L. Petersen fra Kremmergaarden

Ivar Breivik fra XL Gruppen

Christian Bang fra Radio Ålesund

Christina Frøysa fra Quality Hotell Waterfront

Oddvar Kongsvik fra Ålesund kommune

Ronny Stokke fra Momentium

Marlene F. Strømsholm fra Dalegruppen

Hvor er vi?

Du finner oss i andre etasjen hos Turistkontoret på Skateflukaia!

Hva gjør vi?

Vi jobber for en sterkere og innholdsrik by med mest mulig aktivitet i sentrum. På sidelinjen samarbeider vi med både festivaler og andre aktører for å få til ting i fellesskap. Vi har hittil skapt Bypatruljen, Bylørdag, Julebyen Ålesund, Brosundet Brenner og Ålesund Pride. Flere spennende arrangementer og opplevelser står for tur og vi gleder oss til å deg og din bedrift med på laget!

Sponsor?

Om du vil stille som sponsor på en av våre arrangement, skapelser eller lignende ta uforpliktende kontakt med styreleder Monica Molvær.

Vi samarbeider tett med reiselivsnæringen og har et familietre med stor størrelse som dekker de fleste avdelinger i sentrumsnæringen vår.