Fredag 26. april

Hotel Brosundet
    Apotekergata 3
    26.-28. april

Bli med på vår energigivende yogahelg i det vinteren begynner å slippe taket og naturen rundt oss våkner til liv for en ny vår.

• Hilde Marie Munroe Kjersem

Løvenvoldgata 11
    kl. 20-22

Hilde Marie kommer tilbake med en personlig konsert for deg på Løvenvold Theater i april, når hun formidler sin historie og sine egne låter fra en lang karriere.

Lørdag 27. april

• Midtnorsk Motorshow 2024

Sparebanken Møre Arena
    kl. 10-18

Her får du muligheten til å se 8000 kvm fylt med flotte entusiast kjøretøy. Vi nevner blant annet mc, amcar, gatebil, supercars, orginalbiler, racing, stance, altså noe for en hver smak!

• Ålesunds store klesbyttedag

Parkgata 3 b
    kl. 11-15

Det største klesbyttemarkedet i byen! Et dugnadsprosjekt der alle kan delta. Let fram 10 plagg du ikke bruker lenger, levere dem inn og få en bong pr plagg som du kan handle for i byttebutikken.

• Innflytterdagen

Ålesund sentrum
    Sørsida, Kulturhavna
    kl. 12-15

Lørdag 27. april er første dagen av The North West-festivalen og denne dagen inviteres det til «Innflytterdagen» på Sørsida. Kom og se mangfoldet av fritidsaktiviteter og organisasjoner i Ålesund, gjennom en familievennlig dag med underholdning, stands og aktiviteter for store og små.

• Jazzkafé med Lama

Quality Hotel Ålesund
    Sorenskriver Bulls gate 7
    kl. 14-16

LAMA (Live Analog Music Association) er en kvintett med lang fartstid og stor aldersspredning og ditto geografisk spredning, fra Eide via Molde tll Midsund. De spiller swingende og melodiøs musikk inspirert av de store stjernene i amerikansk jazz på 1950- og 60-tallet.

• Tedans, Afternoon tea

Hotel Brosundet
    Apotekergata 3
    kl. 14-17

Hver lørdag inviterer vi til vår variant av «Afternoon tea» med lokale råvarer, klassiske smaker, dufter og nydelig levende pianomusikk.

• AaFk - Raufoss

Color Line Stadion
    kl. 16

Vi gleder oss til lørdagskamp på Color Line Stadion mot selveste farmerklubben Raufoss. Christian Johnsen møter sin tidligere klubb for første gang siden han tok over roret som AaFK-trener

• Cheese + Beer

Molo Brew
    Keiser Wilhelms gate 2B
    kl. 17

Molo elsker å utforske alle sider av smak, så bli med oss på utforskningen av øl og ost sammen. Vår bryggemester Randy vil guide kvelden ved å sette sammen ulike oster med våre Molo-øl.

• Hits og slagere fra 60-tallet

Parkgata 3 b
    kl. 18-20

I denne innhaldsrike showkonserten tek vi deg med tilbake til 60-talet. Korps band og vokalistar presenterer hits og slagarar frå heile tiåret, krydra med ein god dose humor.

• Konsert med Axel Frønes + gjest Andrine Berge

Teaterfabrikken
    Molovegen 20
    kl. 18.30

Da lockdown kom i mars 2020 skrev han sitt første dikt og la det ut på Instagram. Tre år senere er Frønes en av Norges mest populære nye poeter, med snart 50K følgere på Instagram og tre bestselgende diktsamlinger ute i norske bokhandler.

• Hilde Marie Kjersem

Løvenvoldgata 11
    kl. 20-22

• Vestindien

T2 Bar & Scene
    Tollbugata 2
    kl. 20

Vestindien har operert i sitt lille hjørne av hardrock siden 2009, der de har jobbet i sitt eget tempo og uten kompromisser.

• Latina Night

Happy Elefante
    Kongens gate 19
    kl. 22.30-01.30

DJ Carlos er satt til å skru opp varmen på dansegulvet med en eksplosiv blanding av latinske beats! Fra salsa til reggaeton, la rytmen ta kontroll mens du danser hele natten i en livlig atmosfære.

• Klubb på Damp!

Dampsentralen
    Keiser Wilhelms gate 22
    kl. 23-02

Lørdag demper vi lyset, spiller litt hardere og holder åpent til råseint. Velkommen til rangling og gode vibber på dansegulvet! Henke Foss fra DJ Kollektivet LAüGET sørger for digge beats fra kl. 23.

Søndag 28. april

• Midtnorsk Motorshow 2024

Sparebanken Møre Arena
    kl. 10-18

• Foredrag: "Helleborg 1"

Sunnmøre museum
    kl. 13-14

Sunnmøre Museumslag inviterar til søndagsforedrag ved Vidar Kursetgjerde. Kursetgjerde er ein av dei som har budd i det staselege og velhaldne huset på Aspøya i fleire år. I dette fordraget vil han fortelje om huset si heilt spesielle historie.

• Søndagsomvisning: Allmenningens tragedie

Jugendstilsenteret & KUBE
    Apotekergata 16
    kl. 13

En av våre dyktige formidlere viser dere rundt i den tankevekkende utstillingen "Allmenningens tragedie"!

• Filmer som setter i gang samtalen

Løvenvoldgata 13
    kl. 11.00

Hele søndagens kinoprogrammet vies The North West og viser filmer som setter utenforskap og demokratiet på agendaen.

• Norsk sangbok + minikonsert med Aalesunds Mandssangforening

Parkgata 3B
    kl. 19

Velkommen til en uforglemmelig kveld i teatret med både nostalgi og moderne tolkninger av høydepunktene i Norsk sangbok. GRATIS minikonsert før forestillingen, kl 18.30.

• Konsert med Hildegunn Øiseth

Ålesund kirke
    kl. 19

Vel møtt til en svært stemningsfull og vakker konsert der vi får høre bl.a. bukkehorn i Ålesund kirkes vakre akustikk!

Ålesund Parkering byr på gratis parkering under Kremmergaarden og Torghallen hver lørdag.