Tar utfordring til støtte for Sykehusklovnene

Trond Inge Dyrøy (Radio Ålesund) og Susanne Lunde Petersen (senterleder på Kremmergaarden) tar utfordringen i å synge på Color Line Stadion på strak arm, om spleisen deres til sykehuset når målet på 50.000 kroner!

Når Trond Inge Dyrøy (Radio Ålesund) og Susanne Lunde Petersen (senterleder på Kremmergaarden) ble utfordret til å gjøre et morsomt stunt for en god sak, var heller ikke Aalesunds Fotballklubb vond å be med på laget. De to skal nemlig fremføre AaFk-klassikeren “Aa-Aa-Aalesund” på Color Line Stadion, i hjemmekampen mot Vålerenga 11. mai - om spleisen deres til Sykehusklovnene når målet på 50.000 kroner innen 1. mai!

- Om folk har lyst å betale inn 50.000 for ikke å høre meg synge, er det også lov, sier radiovert i Radio Ålesund, Trond Inge Dyrøy, lattermildt. Samtidig lover de to å ta utfordringen på strak arm og på høyeste alvor når den tid kommer. - Det er virkelig sporty av AaFk å la oss få den muligheten. Trond Inge og Susanne skal også hoppe i vannet i Brosundet om målet nås innen 5. mai, men synes det er morsomt å kunne pushe grensene enda lenger for en så god sak som Sykehusklovnene.

Gjør det for en god sak

- Initiativet til innsamling og utfordren inngår under Barnas Dager 2.-4., hvor vi ønsker å gjøre noe viktig og inkluderende for alle barn. Sykehusklovnen gjør en viktig jobb og er samtidig drevet kun på midler de får i gjennom blant annet Spleis. De har ingen offentlig støtte, sier Susanne Lunde Petersen, som til daglig er senterleder på Kremmergaarden. Både hun og Trond Inge er opptatt av at utfordringen deres ikke er noe de gjør for sin egen del, men for å skape oppmerksomhet til en god sak. - Vi ønsker rett og slett å gjøre en artig greie som gir spleisen mer synlighet, sier Dyrøy.

AaFk stilte på strak arm

- Det var Christian (stasjonssjef ved Radio Ålesund) som kom opp med utfordringen om å synge på Color Line Stadion. Og da vi snakket med AaFk stilte de sporty opp for å tilrettelegge for dette, sier Dyrøy.

- Dette vil vi selvfølgelig være med på! Sykehusklovnene gjør en kjempeviktig jobb. Hvis vi kan være med på å bidra til oppmerksomhet rundt deres arbeid, så er det tipp topp! Så gleder vi oss også til å høre Trond Inge og Susanne i aksjon, sier arrangementansvarlig Sven Giske, hos Aalesund Fotballklubb.

På spørsmål om hvorfor de valgte akkurat 1990-låta (hør den her), svarer Dyrøy: - Jeg synes den er den beste AaFk-sangen vi har hatt. Den er også tidløs, forener publikum og passer uansett hvilken liga vi er i. Den er også omtalt av flere som en av tidenes klubbsanger. Og jeg lover at vi skal gjøre det vi kan for å ikke ødelegge den!

Har du lyst å høre Trond Inge og Susanne synge på Color Line Stadion 11. mai kan du være med å spleise her: https://www.spleis.no/project/363555

Støtt Sykehusklovnene også under Barnas Dager

2.-4. mai arrangeres Barnas Dager i Ålesund Sentrum, og da vil også Sykehusklovnenes arbeide få viktig synlighet, både gjennom trylleshow med Aurora (hvor alle billettinntekter går til saken) og egen klovnenese-konkurranse på Kremmergaarden.

Jugendstilsenteret & KUBE: “Allmenningens tragedie”

Ålesund Podcast Studio: Det moderne “vertshus”