Moteshow med Vårnyheter - på Kremmergaarden

Over 20 modeller var i aksjon på catwalken foran publikum denne Bylørdagen. En av disse var Dina, som til daglig jobber hos Sisters Point, hvor hun viste klær fra.

I anledning Bylørdag 13. april og Ålesunds bursdag ble det avholdt et uhøytidelig moteshow på Kremmergaarden. Her ble vårnyhetene fra Ålesund sentrums klesbutikker presentert på rekke og rad av over 20 flotte modeller for anledning.

Sæther koordinerer i forkant av moteshowet.

- Moteshow med butikknyheter er en tradisjon jeg husker godt fra min egen barndom, forteller daglig leder i Ålesund Sentrumsforening, Lisa Mari Sæther, som tok initativet og organiseringen på strak arm. - Jeg snakket blant med Nana-Marie (Dale) og Susanne (Kremmergaarden), som begge var positive til å være med. Deretter kontaktet vi Nytt i Uka, som laget en liten sak og hjalp oss å etterlyse modeller. Og allerede samme dag var det flere som meldte seg!

Mens daglig leder i Ålesund Sentrumsforening, Lisa Mari Sæther, tok tak i moteshowet var varaordfører og styreleder i foreningen, Monica Molvær i full sving med å servere bursdagskake til byen.

Den opprinnelige planen var et utendør moteshow i Kongens gate, med jugendbyen som bakteppe, men grunnet dårlig vær ble det hele flyttet inn på Kremmergaarden. Her fikk også besøkende servert marsipankake til i anledning Ålesunds 176-årsdag. - Baker Walderhaug og Ålesund Parkering sponset oss med to nydelige marsipankaker, som begge ble revet unna på et blunk, smiler Sæther. Som også ønsker å trekke frem Kremmergaarden som en god støttespiller denne dagen!

Ønsker gjentagelse

Sæther forteller at moteshowet ble en suksess, til tross for at det var et spontant stunt med mye organisering på kort tid. - Dette var veldig gøy. Flere av butikkene fortalte også at de fikk henvendelser fra folk som ville kjøpe klær like etter showet.

Daglig leder ved Dale, Nana-Marie Dale Reichel, var en av de første som hev seg rundt på ideen, og allerede i forkant av showet håpet hun at dette kan bli et årlig event og trekkplaster for byen.

Modellene hadde eget “dressing room” hos Kremmergaarden for anledningen.

Frøken Frøland, Lindex, Nuvaa, Mango, Intersport, Sisters point / Upstairs, Aerly, Rongve og Dale viste alle frem siste nytt fra vårkolleksjonene sine. Modellene som gikk var helt ned fra 3,5 år, og hadde fra null til mye erfaring fra catwalk og modelloppdrag. - De så flotte ut og gjorde alle en strålende jobb. Vi takker så mye for alle som ville stille, avslutter Sæther.

Tekst: Iselin Francesca Flem
Foto: Ole-Martin Sæthermoen /
memoria.no

Ivan Ulvestad var konfransier under showet.

Det var både barne- og voksenmote å spotte på catwalken. Yngstemann på løperen, William, er 3,5 år!

Trine Sakslund er personlig trener og tidligere norgesmester i fitness. Scena er hun godt vandt med!

De flotte bursdagskakene er bakt og sponset av Baker Walderhaug og Ålesund Parkering.

Arthur Rønnestad Eftf. AS: En ærverdig rørleggerspesialist

DNB Uka i Ålesund: - Alle har en økonomi