Samarbeider om nytt omdømmeprosjekt for Ålesund

Ålesund skal styrke sitt omdømme som en attraktiv by å bo i – nå inviteres unge voksne til å si sin mening.

Foto: NTNU i Ålesund Per Christian Dyrøy

Kommunen, næringslivet og akademia går nå sammen om et felles omdømmeprosjekt for å gjøre Ålesund til en enda mer attraktiv by å bo og leve i. Første steg er en spørreundersøkelse rettet mot unge voksne mellom 18 og 35 år.

Undersøkelsen, som gjennomføres av Norstat, skal gi verdifull innsikt i hvordan byen oppleves i dag – og hva som kan gjøre Ålesund enda mer attraktiv i fremtiden.

Heidi Nakken, administrerende direktør i Næringsforeningen i Ålesund.

Innsikt er bra, og her kan vi lære mer om oss selv og byen vår. Vi gleder oss til å høre fra unge voksne hva de mener skal til for å skape en attraktiv by som man ønsker å bosette seg i, og ikke minst hvordan de opplever Ålesund i dag.

Workshop i oktober

Resultatene fra undersøkelsen blir lagt frem på en workshop 29. oktober, der samfunnsaktører inviteres til å bidra med innspill til hvordan Ålesund kan styrke sitt omdømme.

Vi gleder oss over at spørreundersøkelsen nå er lagt ut, og enda mer til å få dypdykke inn i resultatet på workshopen. Vi håper at dette arbeidet kan bidra til at enda flere vil bosette seg i Ålesund, sier Christine Rørvik, kommunikasjonssjef i Ålesund kommune, og Kari Buvarp, prosjektleder for studiemiljø i Sit/NTNU.

Bredt samarbeid

Prosjektet har fått støtte fra Sparebanken Møre sine TEFT-midler. Bak står samarbeidsarenaen Kunnskapsbyen Ålesund, som samler aktører fra både offentlig sektor, næringsliv og akademia.

I arbeidsgruppen for omdømmeprosjektet deltar Næringsforeningen i Ålesund, NTNU, Sit, Destinasjon Ålesund & Sunnmøre og Ålesund kommune.

Delta og vinn gavekort

Alle unge voksne mellom 18 og 35 år oppfordres til å delta i undersøkelsen. Ved å svare er du også med i trekningen av et gavekort på 1000 kroner.
Her kan du svare på undersøkelsen

Neste
Neste

Fra Svalbard til Sunnmøre: Hun skal markedsføre regionens hotellopplevelser